1 januari 2011

Årets första klagomål

Första klagomålet får rikta sig mot något jag irriterat mig på länge. En petitess månne, något bara en tant skulle irritera sig på. Men nu är jag snart tant till åren komna och tar mig härmed rätten!

Mobiltelefonernas inbyggda ordlistor!

Nu, i min senaste mobil, som ändå är förhållandevis ny förväntade jag mig att ordlistorna skulle vara kraftigt utökade och genomarbetade. Det tycker jag ändå man kan förvänta sig med tanke på utvecklingen telefonerna har gjort på den tekniska sidan.
Att "jaktplan" självklart fanns med i en av de första mobilerna med automatisk ordlista fann jag lite putslustigt. Att sedan "blöja", "dagis" och "tvätt" inte fanns med kunde jag också hålla inom gränserna för nybörjarfel.
Såhär 7 år senare skriver jag "mig" och får "MIF" som förslag. Är "mig" så ålderdomligt att man hellre förväntas skriva om en idrottsförening?! "Raring" blir "racing", "blöja" blir "vilja" och ett ord som "skrivning" och "aktiemarknad" finns med men inte "bakning".

Att lista ut vilken typ av människor som formulerar dessa listor är inte särskilt svårt.

Det var allt från gnällkärringen såhär första dagen på året. Nu ska jag gå och dra något gammalt över mig...

8 kommentarer:

  1. Tycker inte du ska dra något gammalt över dig. Hoppa och studsa vet jag. Det är mycket roligare. Ännu roligare blir det när jag tala om att du precis har vunnit ett litet rosa paket!! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! :) Nu är vinnaren i tävlingen i samarbete med Personligalmanacka.se presenterad.
    Kika in och se om du vann!
    http://adaras.se/2011/january/vinnaren-i-tavlingen-ar.html#comment

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. ja, listorna är katastrof. därför man nu har en blackberry, där finns inga listor ;)
    http://vicktoriamurawska.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Pucko, pucko, pucko jag. Hur i hela fridens dagar ska du kunna få något paket om inte jag har din adress? Tänkte inte på det. Missade en lite detalj i förra kommentaren. Typ. Min mailadress: ev.sundin@telia.com . Skicka din adress så kommer det ett litet rosa paket med posten.

    SvaraRadera
  5. Vinnaren är nu dragen i min Julklappssäck, Vann du?
    http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2010/12/vinn-julklappssacken-2010-varde-ca.html

    SvaraRadera
  6. Ja huvva, huvva. Jag har än i denna dag inte klarat av att skriva ett fullständigt sms. Jag ger upp halvvägs och ringer i stället. Men jag måste väl klassas som stenåldersmänniska eftersom jag inte ens har någon mobiltelefon ;-)

    SvaraRadera
  7. Haha.... jag är också en gnällig tant! Irriterar mig också över de där automatiska orden!
    Kram från Mib.

    SvaraRadera
  8. Roligt att man inte är ensam om list-irritationen iaf! :D
    Vicky: Tack för tipset!

    SvaraRadera