11 januari 2011

Födelsedag har jag också haft!

Även om jag var beräknad till julafton och tippad att komma till nyår så är inte något av de datumen min födelsedag eftersom jag var tidigare än så.

Det är lite knepigt att fylla år strax innan jul, speciellt när det gäller att fira. De flesta har så fullt upp i julstressen att de har svårt att komma ifrån. Så någon tårta eller bjudning brukar jag inte göra. Och om sanningen ska fram så är jag lite väl gammal för kalas. Istället får det bli en dag att känna sig lite speciell inombords och ha en orsak att gå och småle lite i mjugg.

Även om det inte blev något kafferep så känner jag mig rikligt firad i år och vill gärna ta tillfälle i akt att visa upp mina presenter.


Jag vet inte om mamsen inte gillade sin förra mobil, som jag haft ett tag nu, för hon tyckte tydligen jag skulle byta ut den nu. Till en ny, icke ärvd och troligen betydligt mer stöldbegärlig. Men fin...



Till en frusen fru passar en elektrisk värmefilt bra. Spädbarn, djur och värmekänsliga får man inte ha på filten men katten kan inte läsa.

....och så en liten gåva från Mig till Mig. :) Bara att få beställa den och bestämma hur den ska vara utformad är en present i sig. Nu har jag äntligen nyttjat presentkortet från Personlig almanacka som jag fick på UnderBaraBarn mässan i höstas.
(men jag hoppas ändå kunna vinna en till som jag kan ha på jobbet! :D )


Sist men inte minst en riktig överraskningspresent. En sån där som bara dimper ner och som man inte alls väntade sig få. Fem olika teer i otroilgt vackra små burkar! Tillsammans med en tesil i orange -en av mina favoritfärger just nu (och så passar det så bra in i mitt fina kök!). Från Telogott. Tack älskade J!!

Finast av allt är väl ändå presenter från ens barn. Inte för att man alltid tycker deras konstutövande är den mest talangfulla man sett, eller för att man uppskattar små handgjorda saker mer än fabriksgjorda utan för presenter mer gjorda av kärlek och med tillhörande gosekramar är svåra att hitta.


Två tomtar i cellofanplast.


6 kommentarer:

  1. Kul att du är med i tävlingen!

    SvaraRadera
  2. Kul att du är med i tävlingen

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! :) Jag fyllde också år innan jul.

    Vad kul att du växt upp i Salem! :D Jag flyttade ned hit i februari. Haha, jag som tycker 21 känns gammalt.. men det kanske är för att det känns som att jag var 18 i går.

    SvaraRadera
  4. Klicka dig in här http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2011/01/12/4351269-glowessence-ljuslyktan/#kommentarer och se om det var du som vann!

    SvaraRadera
  5. Hej fina du! :)
    Nu är vinnaren i veckans intervju dragen! Blev det du?
    http://adaras.se/2011/january/vinnaren-av-veckans-intervju.html#comment

    Om inte hoppas jag att du är med på måndag igen!
    kram

    SvaraRadera