14 januari 2011

Glassbilen

Från ett-visst-bolag-med-en-välkänd-trudelutt kom en blå bil förbi vårat fönster idag. Jag brukar låtsas som om vi inte är hemma men denna gång hängde ett barn ut genom fönstret vrålandes "STANNA BILEN!!!" så taktiken misslyckades en smula.
Eftersom jag, vilket jag misstänker att jag inte är helt ensam om, gått på jingeln "fredagsmys" så var det bara att plocka fram etuiet i skinnimitation med alla plastkort i och gå ut. Eller snarare, genom en trång hall fösas ut av en hojtandes skock. Den stackars fjunförsedda föraren till bilen måste ha tyckt att det fullkomligt bara vällde ut barn genom dörren. Ett under att han inte bara satte sig bakom ratten och satte gasen i botten.
Naturligtvis såg det dyraste alternativet mest frestande ut och jag orkade inte tjafsa...


en liten varning dock för man måste ha frysbox för att få in kartongeländet i frysen. Jag försökte på alla håll och kanter i våra praktiskt hyllförsedda frysskåp till ingen nytta. Nåväl, någon gång måste man väl rensa ur frysen...
Med tanke på alla läten som formades under hela händelsen, från bilupptäckt till välja glass, så klassificerar jag det hela som en upplevelse och sätter det på nöjeskontot.

Glasslåda


1 kommentar: