24 december 2010

Sista tävlingen! Vinn ett ljus!

Nu kommer sista tävlingen (på ett tag iaf ;-) ) på den här bloggen.

Denna gång lottar jag ut ett Mattmar-ljus i storlek medium. Det är stearinljus formade som en snöboll. Väldigt smakfulla, passar nästan varsomhelst och är den perfekta gåvan till den som har allt.

Din uppgift blir att skriva en rad om ett annorlunda sommarminne. Att länka till tävlingen i sin blogg är varken ett måste eller helt avgörande, men det är ett plus denna gång.

Tävlingen avslutas 26:e december kl. 20:00

GLÖM INTE ATT LÄMNA EN KONTAKTMÖJLIGHET!

1. Ett annorlunda sommarminne var när jag var på Stockholmssemester och mitt resesällskap hamnade på sjukhus och fick blindtarmen borttagen. Min semester gick ut på att gå ensam på olika sevärdheter och att besöka sjukhuset. Inte så kul - men ett minne för livet.

PS. Länkar såklart: http://evamar.blogg.se/2010/december/ljus-26-dec.html

2. Sommarminne... scoutlägret för 2 år sedan var toppenhärligt! varmt och skönt och underbara människor. Där träffade jag även min sambo som jag nu har köpt hus med och flyttar 1 mars.

Länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

3. Mitt annorlunda och ganska tragiska minne är en sommar för inte alltför många år sedan. Har förträngt vilket år!
    Under mina fyra semesterveckor så var det dåligt väder, kallt och regnigt så jag fick ha långbyxor varje dag. Inte vad man vill under en semester, men så blev det. :-(

Har länkat:

4. Sommarminne, det var i somras. Jag var med min morbror och lärde mig göra gärdsgårdar. Ett annorlunda sätt att spendera sin lediga tid på. Tidskrävande,svettigt men väldigt intressant. Det är ett sommarminne jag aldrig kommer glömma. God fortsättning! //Emma min mail: iceblueeyes_85@hotmail.com

5. Ett annorlunda sommar minne var förr året när jag och min kompis helt spontant skulle ut och åka båt vi hade aldrig gjort det innan och det gick ju som det gick... allting började när min kompis Nina ringde på min dörr. Det var en varm dag i augusti, fåglarna kvittrade utanför mitt fönster och solen sken men sin varma sommar sol på det lilla huset på landet, eftersom det var sommar lov så hade jag och min familj åkt ner till vårt landställe nere i Dalsland där vi brukade spendera våra somrar.

Jag minns Ninas ansiktsuttryck hon såg väldigt arg och besviken ut så jag frågade lite försiktigt om vad som hade hänt. Hon slängde bara bort frågan och trängde sig in i mitt hus och sa att hon hade tråkig, otroligt tråkigt. Jag kom med idén om att vi kanske skulle cykla ner till stranden och bada, hon rykte bara på axlarna och suckade visst, och sedan stack vi.

På stranden såg vi en liten båt och eftersom ingen var där så kunde det väl inte vara så farlig att bara prova den tänkte vi, och hoppade in i båten. Vi rodde runt i sjön så bra vi kunde, ingen hade tidigare rört någon annan båt än kanske en färja om man ens kallar det båtar.

Vi såg en liten öde ö bort om horisonten och började snabbt ro ditåt, vi hade nämligen bestämt oss för att fiska och göra våra egna spön utav lite pinnar och annat kul man kunde hitta på ön som vi strax var tätt intill. Jag minns att Nina sa till mig att stanna i båten tills hon kom tillbaka med fiske redskapen, men det dröjde så. Efter säkert en trekvarts väntande i båten började jag bli otålig, och till och med lite rädd, tänk om något hade hänt?

Så jag klev snabbt ur båten för att hitta Nina, efter mycket letande hittade jag henna inte, vart var hon? Tillslut skymtade jag någon rött bakom en stubbe och antog att det var hennes nya röda stickade tröja och visst hade jag rätt. Jag skällde lite på henne och frågade flera gånger varför det hade tagit en sådan tid, men snart så var det hennes tur att skälla på mig. När vi kom tillbaka där båten hade stått så var den inte kvar, jag hade glömt att binda fast den. Och våra mobiler, ja de hade vi glömt på strandeden. Vad skulle vi göra?

Sedan hörde vi något prasslande bakom oss, vi vände oss hastigt bak i tron om att det var en älg med stora horn och vassa tänder. Men i vår förvåning såg vi att det var en människa, en gubbe som var ute och plockade svamp. Vi frågade vart hans båt var och om vi fick följa med, men han såg bara ut som ett fråge tecken och svarade med att det var en halv ö och sedan ledde han oss till busshållplatsen, och den där båten är fortfarande ett mysterium…

//mvh. Kim

Du når mig via min mail som är: awzom3@gmail.com

Kram!

6. Jag har tipsat om din tävling här

7. Mitt sommar minne är i sommras när jag fick reda på att jag ska bli famor och nu är hon här..det älskade lilla livet..

8. Ett annorlunda sommarminne jag kommer ihåg är när mormor fyllde år, så trodde jag att det skulle vara allt vanligt folk, alla andra utom typ jag visste att våra småkusiner från USA skulle komma, gissa om jag blev övveraskad, det var jättekul!

Har också länkat här för en liten extra chans! http://liinneasjostrom.blogg.se/2010/december/tavling-hos-lagomnormaltliv.html#comment Håller tummarna :)

linneasj@live.se

9. Nu har två familjemedlemmar här hemma fått rösta (utan att kunna se vem som skrev vilket inlägg och oberoende av varandra) och båda röstade på samma sommarminne;
    GRATTIS EMMA!!! mail kommer. :)

(hade de röstat olika hade den som länkat vunnit)