27 december 2010

Första dagen efter julledighet

Då var den här, första dagen själv med barnen efter julledigheten. Maken for till jobbet vid tidig morgon, bonusdottern tar sin nya hobby på största allvar och drog till stan i tid till affärerna öppnar för att hinna på de bästa fynden.

Resultat hittills:
  • Servera överbliven julmust till lunch av ren snällhet -funkar inte
  • Promenad ner till affären för att alla ska få frisk luft och sjuk bebis få sova -funkar inte
  • Sätta igång en film för att få en stunds lugn och ro -funkar inte
  • Ignorera allt och sätta sig vid datorn och låtsas inte höra -funkar inte
  • Skicka ut alla barn med sina nya åkdon till pulkabacken -funkar inte
  • Pedagogiskt spela ett sällskapsspel tillsammans -funkar inte

Så nu sitter jag istället och tittar på klockan och väntar på att maken ska komma hem och ta över. Med tanke på att han var den som var uppe med astmabarnet i natt och dessutom klev upp ett par timmar före mig i morse så kan jag gissa att resultatet även där blir -funkar inte.

Av någon underlig anledning blev jag lite sugen på att skriva en handbok till mig själv inför nästa års julfirande:
1. Ta inte julledig i mellandagarna -låt ungarna gå på dagis och fritids istället!

3 kommentarer:

  1. Din vardag är tydligen min vardag =)
    Skickar en stärkande liten kram till dig min underbara vän...

    <3 <3

    SvaraRadera
  2. skickar en massa kramar o kärlek

    SvaraRadera
  3. Tackar för kramar!
    <3
    <3

    SvaraRadera