24 december 2010

Julafton och min första bloggvinst!

Så var det då dags för julafton med allt vad det innebär. En arla morgon blev det med förväntansfulla barn och delar av släkten samlad. Julbordet bjöd på traditionella rätter med inslag av wasabi lite här och var. På Telogott hittar man julkaffe och får det nymalt för rätt ändamål.

Kalle Anka 
Förberedande av julmat
 Efter julklappsutdelning, Karl-Bertil Jonssons julafton (med den fantastiske framlidne Tage Danielsson i berättarrösten) och anblicken av vingliga tomtar (icke hemhörande här!) utanför köksfönstret blev det Äggtoddy, kaffe, julgodis och panacotta.
Till slut får man några timmars skön stämning med barn djupt engagerade i nytillkomna leksaker och vuxna så sockerstinna att de inte finner någon orsak att röra på sig i onödan.

GOD JUL alla!


Jag vann! Det fina briotåget vann jag på en av mina första bloggtävlingar. Vagnar rymliga nog även för LPS-djur. (och jo, de har räls också, men nu var det ju tåget som var nytt)

3 kommentarer:

  1. God fortsättning på Julen!!
    Här e allt lite upp och ned i jul..men det fixar sig det oxå.
    Vi står mitt upp i en flytt, en av töserna är dålig men det har jag berättat om i ett mail till dig.
    Tack på förhand för vinsten!!
    Sen vill jag gratta dig till vinsten med...!!

    Kram Olelsi/Nettan i Hälsingland.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder!!! Vad kul att tåget hann fram innan jul! Önskar er en jättefin helg! Kram

    SvaraRadera
  3. God jul till er också - och stort tack själv! Buzz kommer att vara ett välklätt barn! :-)

    Låter som att ni har haft en skön julafton där hemma! Härligt!
    Och grattis också till vinsten! (satt och funderade här om dagen faktiskt om ditt tävlande inte borde gett ngt resultat - och det hade det visst!)

    SvaraRadera