6 februari 2011

Ingen sluten ring men en fortsättning.

Jag är nu uppe i över hundra inlägg i min blogg. Har sett på andra ställen att de har utlottningar och så när de nått ett visst antal inlägg, visst antal besökar osv. Det vore kul. Just nu tar livet så stor plats att jag inte hinner tänka, men  när jag kan göra det med kanske det kommer en utlottning.


Tillsvidare får jag delta i andras utlottningar och häromdagen hittade jag denna i posten:


En vinst från http://blogg.amelia.se/kathe/ En ring från BZT Fashion.

Det var roligt att vinna den nu när jag försöker komma ur garderoben. Även om jag aldrig gjort någon hemlighet av det gör förutfattade meningar att man oftast tror på vad man ser. Jag är mamma, jag lever med en man så jag förstår att man tror vad man tror.
Sanningen är dock att jag aldrig någonsinn kännt mig som en kvinna i vårt samhälles bemärkelse. Att klä sig i kjol, klänning, ha långt hår, sminka sig... allt det där har varit otroligt främmande för mig. Jag har försökt, men det känns väldigt fel. Att vara undflyende, vän, smickrande eller flörtande mot män är inte heller något jag kunnat förklika mig med.
För att komma underfund med det hela provad jag även på att fungera och klä mig som en man också. Dock med samma resultat -det var inget för mig. Så jag har alltid definierat mig som androgyn, varken eller. Ända tills för ett tag sedan då jag plötsligt börjat känna mig som en kvinna. (bara att skriva detta känns läskigt :) ).
Så min motivering i tävlingen blev, helt ärligt, att jag nu börjat känna mig som en kvinna och att mitt innehav av smycken lämnar mycket i övrigt att önska. Så jag kan verkligen behöva utökning på det området!

Sen får vi se om det är en fas eller något som kommer hålla i sig.
Att denna ring dessutom verkligen var smakfull och snygg gör ju inte saken sämre direkt!

5 kommentarer:

  1. Tack så mycket, det hoppas jag också! kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! Tro hur detta skall sluta... ;-)

    Och japp! Jag hinner pyssla också. Dock lite inklämt här och var, medans jag och barnen tittade på let´s dance, medan potatisen kokar, stickar medans jag nattar barnen osv... bara att kika förbi om du vill pyssla! Kan inte lova att jag har egen tid till pyssel just då, men lite lugn och lite scrapgrejer kan jag nog bidra med!

    SvaraRadera
  3. Jag vill att du ska veta att jag har alltid ÄLSKAT dig precis som du alltid varit <3 Finns ingen bättre INGRID eller VÄN än just DU. Du är du och det räcker precis hur långt som hels.......

    Mys kramar till speciella lilla DU!!!!!

    SvaraRadera
  4. Alla dessa faser...livet är fullt av dem och jag har kommit att acceptera och nästan alltid välkomna varje ny fas med ett hyfsat öppet sinne...
    (Önskar att vi hade kunnat ses i helgen men nu blir det inte så...)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Aliel: Får hoppas det kan bli en annan gång!
    Jo, faser kommer och går. Det här var dock verkligen en fas jag inte trodde skulle komma! Men det är intressant. :)

    SvaraRadera