25 juli 2011

Traktorpulling i Flykälen

Egentligen skulle vi ha gått på Stråket som öppnade såhär en vecka innan festivalen Storsjöyran börjar. Men med anledning av händelserna i Norge blev stämningen hemma något avslagen och maken beslöt sig för att fortsätta renoveringen med badrummet istället.

Så jag och barnen beslöt att befästa en tradition och åkte till Flykälen för att titta på traktorpulling.


Det kan tyckas tämligen grabbigt att åka på traktorpulling men det är rätt trevligt. Sen att jag gillar att lyssna på brummande motorljud kanske gör mig en smula partisk. Det finns dock även en del annat. Hästridningen är återkommande liksom knallarna med lokal mat och prylar. I år blev det en getost från Bränna getgård

Att åka fyrhjuling var gratis i år så där stod vi ganska länge. Ända tills min trea blev tillsagd att ta den mindre fyrhjulingen till förmån för andra barn, som ännu inte åkt. Det dög ju inte, för hon stod ju faktiskt först i kön! Att hon innan det åkt säkert tio gånger hade ingen betydelse.


Titta på traktorer som drar är väl det man först tänker på när man hör traktorpulling. I Flykälen finns dock ett stall med traktorer att provsitta för alla barn och vuxna som själva vill prova på att sitta bakom ratten. Startar gör dock de fordonen enbart med fantasins hjälp.
Bild på dessa får ni dock inte eftersom min mobil la av efter halva dagen och vägrade samarbeta efter det.

Brummar, låter och stora maskiner. Det finns alltid något att titta på även mellan åken.



En kvinna fanns med bland förarna.


xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar