19 juni 2011

Dagens amning i media.

Kommer från journalisten Ebba von Sydows kommentar i TV-programmet Sommarkväll. Ett program där programledaren bjuder in tre intressanta gäster att samtala med kring en middag.
Mot slutet av middagen, efter desserten, serveras denna kväll även en hemkryddad snaps varpå Ebba von Sydow snabbt reflekterar över amningen och väljer att avstå från snapsen.

Hejja Ebba von Sydow för att kasta in amningen så naturligt och självklart! Oavsett om hon smakat på snapsen eller inte var det med glädje jag konstaterade att det inte gjordes någon sak av det. Mitt i arbetet med att intervjua Mark Levengood, Patrik Sjöberg och Camilla Läckberg är hon också en ammare. Det behöver inte vara krångligare än så!

En bebis i gröngräset.



4 kommentarer:

  1. Här var det somrigt och fint! Hoppas ni får en underbar sommar. Som vanligt fungerar det inte att logga in när jaga vill kommentera..../ÄlgEva

    SvaraRadera
  2. Nu fungerade det visst. Bara så där.

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja, jag blev så sugen på solrosor att jag inte kunde låta bli.
    "Kan man inte tapetsera om hemma kan man alltid sätta nya wallpaper på bloggen!" ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, jag gillade också att hon slängde in det så där spontant! :)

    SvaraRadera